Shut Up

16/01/2009

Gisteren bleek bij uitzondering Siska Schoeters langer te presenteren.
En het was een programma ” om nummertjes aan te vragen”.
Nu heb ik de kids al verschillende malen de zaterdag en zondag avond laten bellen voor liedjes maar tot op heden zonder succes.

Dus Elle hoorde Siska zeggen ” om nummertjes aan te vragen” en er was geen houden aan de kleine meid wou bellen.
Zo gezegd zo gedaan en hup ja ze raakte binnen. We hadden mooi geoefend wat ze zou zeggen:
” Ik ben Elle, ik ben vijf jaar en I love Stu Bru en ik zou graag Shut Up van Oliver horen ( nummer België Kids eurovisie ).”
Een vriendelijke mevrouw zei dat ze gingen zoeken of ze het hadden en indien ja zouden ze terug bellen.

Dus de twee bandieten in alle staten en ze gingen nog niet slapen want misschien zou de radio bellen.
En ja hoor de radio belde terug.
Onze kleine meid deed het heel flink op de radio en ze hadden haar nummertje.

De telefoon werd neergelegd en de radio ging loei hard want het was hun nummer.
En dan na de eerste tonen… Siska en Sam: ” Oei oei… het is kapot, het liedje is kapot,… !”
En daarna Shut Up van The Black Eyed Peas.

Elle haar gezichtje betrok en toen kwam een bijna eindeloze stroom tranen.
Ze was er immers echt van overtuigd dat ze op stu bru haar nummer kapot hadden gemaakt en dat ze het nu nergens meer kon horen. En dat het een stoute mevrouw was bij stu bru. Maar vooral veel tranen die van diep bleken te komen.
Eerst de magie van het bellen, haar stem op de radio, blinkers in haar ogen en vooral heel fier over hoe flink ze gepraat had met de mevrouw van de radio… en dan … weg magie weg trots, weg nummertje dat zij gevraagd had.

Het heeft me een goed half uur en één zakje snoepen gekost om haar weer te kalmeren.
De laptop kwam eraan te pas om te tonen dat alleen het cdtje bij stu bru kapot was en dat ze nog steeds naar haar nummer kon luistere.

Siska liet haar voor de start van haar nummer ( of toch enkele tonen daarvan ) zeggen : I love Stu Bru.
Voor ze in bed ging zei ze nog met een beetje nasnikken: “mama nu is het niet meer I love Stu Bru hoor. Dat was een stoute mevrouw hoor mama. Eerst zeggen dat ze men liedje zou spelen en dan nog zeggen dat ik niet mag liegen maar dat heeft zij wel gedaan hé “!

Bij deze: Siska Schoeters mijn dochter zegt dat gij een stoute mevrouw zijt en dat je niet meer mag liegen !

Luister hier naar die kleine meid !

6 Reacties to “Shut Up”

  1. Wim Says:

    Ik zou deze blogpost doorsturen naar Siska, misschien verontschuldigt ze zich wel.

  2. appeltje Says:

    dat heb ik bij deze ook gedaan !

    Zo veel tranen ons meisje ….

  3. Christophe Says:

    Ik heb zonet de cd Kids top 20 – best of 2008 – gekocht omdat het nummertje er ook op staat.
    Deze avond mogen ze dus zeker en vast dansen op het volledige nummer.

  4. GreatG Says:

    Zoiets kan natuurlijk ni… Rechtzetten Siska!
    (En bij deze boycot ik vandaag Stu Bru! nah!)

  5. appeltje Says:

    Ik heb een mooi mailtje gehad met oprechte excuses en een suggestie om het goed te maken.


  6. […] 150109. Jullie waren bij de mama maar toch hoorde ik de kleine meid. Op stu bru dan […]


Plaats een reactie